Určujeme světové strany PL

DUM číslo 106940


Vaše zkušenosti s využitím ve výuce

  • 1. Ludmila Čížková25.04.2015
    Pracovní list jsem využila spíše jako inspiraci. Ze zkušenosti vím, že děti velice rády přiřazují k sobě prvky, které k sobě patří. Připravila jsem si kartičky se zkratkami světových stran (nejprve hlavních světových stran a ve druhém kroku jsem zapojila i vedlejší světové strany), které děti přiřazovaly k růžici. Takto si hravou formou rychleji procvičily své znalosti. Také jsme s dětmi pracovali tak, že vždy jeden žák se postavil čelem k ostatním žákům a v ruce držel obrázek se zvířátkem či zajímavým předmětem, měnil polohu ruky s předmětem a děti měly rychle reagovat a určit, na kterou světovou stranu žák ukazuje. Posléze jsem objevila na webu adresu www.skolakov.eu, kde je naprosto úžasná hra pro určování světových stran. Děti zde pracují s jednoduchou mapou města. Hra se jmenuje "Eliška ve městě" a děti klikáním na mapu a označením správné světové strany získají rychle zpětnou vazbu, jak pracovaly. Tento pracovní list jsem pro závěrečné testování děti z probraného učiva ještě obohatila o výše zmíněné prvky (přiřazování zkratek světových stran k růžici.
Pro možnost komentování musíte být přihlášeni