Function Plotter

Cena: 0.00 CZK
Velikost: 0.6 MB
Systém: Windows 8.1


Vaše zkušenosti s využitím ve výuce

  • 1. Luděk Heinz06.03.2015
    Aplikace Function Plotter je jedna z mnoha aplikací, které je možné použít pro výuku funkcí. Mezi výhody bych zařadila jednoduché ovládání, okamžité sestrojení zadaní funkce, možnost zobrazení funkcí v posunutí, a to vše s popisem základních údajů. Hlavní výhodu spatřuji v možnosti využití v infinitesimálním počtu, tedy při výpočtu integrálů a derivací, neboť není mnoho aplikací pro použití v tomto tematickém celku. Z pohledu aktivní činnost žáka lze využít tuto aplikaci pro podporu vizualizace jednak při výkladu, ale i při opakování a prohubování učiva, a také při fixaci učiva. Jednoduše řečeno – v každé fázi procesu vzdělávacího procesu. Z pohledu přípravy učitele pro výuku se nabízí i možnost využití aplikace k přípravě testů. Například by žáci dostali zadání formou grafů dvou různých funkcí s vyznačením několika bodů na jedné z nich (maximum, minimum, inflexní bod) a jejich úkolem by bylo napsat rovnici obou funkcí, pojmenovat vyznačené body a vypsat aspoň tři vlastnosti, které vyjadřují vztah mezi oběma funkcemi. Náročnost úlohy by se mohla vystupňovat tím, že jedna zobrazená funkce by byla derivací druhé zobrazené funkce.
  • 2. Jana Syslová26.04.2015
    Aplikaci Function Plotter lze použít v hodinách matematiky na 2. stupni základní školy, ale i na střední škole. Aplikace jednoduchou formou umožňuje žákům vysvětlit, následně upevnit a prohloubit poznatky o funkcích. Pracuje s funkcí lineární, kvadratickou, lineární lomenou, logaritmickou, exponenciální, goniometrickými funkcemi a dalšími funkcemi. Pomocí aplikace lze sestrojit grafy uvedených funkcí, zjistit některé vlastnosti funkcí. Změna parametrů funkce umožňuje učiteli představovat funkce od jednodušších ke složitějším. Jednoduchým přiblížením grafu je možné graf detailněji prozkoumat. Výhodou této aplikace je, že jí lze využít i při výpočtu derivací a integrálů, limit. Učitel může aplikaci využít při přípravě výkladu učiva o funkcích, shrnutí učiva nebo přípravě testů. Žáci ocení srozumitelnost a přehlednost. Mohou porovnávat vlastnosti a vzhled příbuzných grafů. Aplikace komunikuje v angličtině, která ovšem není složitá. Aplikaci lze využíti v jiných předmětech např. ve fyzice. Projekt: Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024.
  • 3. Jiří Nechvíle17.05.2015
    Aplikace Function Plotter je zajímavou možností, jak využít tablety ve výuce. Každý žák, lépe řečeno dvojice žáků - vzhledem k omezenému počtu tabletů na škole, by na něm pracovala dle pokynů vyučujícího. Další možností je promítat průběhy funkcí žákům na data projektoru. Toto využití má své výhody v názornosti a rychlosti - díky tomu se stihne více příkladů než, kdyby studenti si črtali sami grafy funkcí do sešitu. Pro zapamatování je ale nutné tuto aplikaci kombinovat s tradičními metodami - tedy tužkou a sešitem. Nyní k vlastní aplikaci. Myslím si, že má velmi dobrou grafiku a názornost je zdůrazněna barevným provedením křivek. Dále oceňuji možnost přizpůsobit si velikost náhledu podle toho zda je důležitější celkový přehled ( například při posouvání grafů ) nebo detailnější pohled při zkoumání průběhu funkce.Při zadávání funkce mi tam ale dost často nabíhala klávesnice a překážela. Tato aplikace se dá využít ve dvou tematických celcích. 1./ při výkladu funkcí ve druhém ročníku gymnázia. Zde oceňuji možnost zobrazit nejenom jednu funkci f(x), ale i dvě další funkce g(x) a h(x). To se dá využít při posouvání grafu funkce ve směru souřadnicových os.Dále se ukáže i tabulka funkčních hodnot a průsečíky s osami. 2./ při výuce vyšetřování průběhu funkce pomocí diferenciálního počtu v matematickém semináři. Zde se dá využít možnost zobazit i první a druhou derivaci funkce. Studenti potom vidí souvislost mezi monotónností, konkávností, konvexností a tím, zda je derivace kladná nebo záporná. Dále by se dala využít ke kontrole výpočtu derivací a neurčitých integrálů různých funkcí, Připadalo mi trochu složitější zadávání funkcí( např. absolutní hodnoty) Každopádně je to dobrý doplněk k výuce matematiky. Jiří Nechvíle P10_dotkin, Projekt: Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024.
  • 4. Daniel Čermák11.06.2015
    Tuto aplikaci, jejíž primární funkcí je sestrojování grafů elementárních matematických funkcí, lze samozřejmě využít v hodinách matematiky, kdy jsou hlavním tématem právě funkce. Ve výuce lze tuto aplikaci využít k rychlému seznámení studentů s pojmem graf funkce, jeho vlastnostmi a čím jsou tyto vlastnosti podmíněny. Například na začátku hodiny, jejímž tématem jsou vlastnosti lineárních funkcí lze třídu rozdělit do skupin po čtyřech a každé skupině zadat podobné předpisy lineárních funkcí (např. f(x) = x; f(x) = -x; f(x) = 2x; f(x) = -3x; f(x) = 0,5x + 2; f(x) = 5x – 4; f(x) = -7x + 5 ) Každá ze skupin by měla za úkol pomocí dané aplikace sestrojit grafy výše zmíněných funkcí a na základě získaných výsledků o nich vést krátkou diskuzi. Každá ze skupin by zbytek třídy seznámila se svými grafy a společně bychom pak udělali zápis nově získaných poznatků (grafem každé lineární funkce je přímka, jejíž podoba závisí na daném předpisu). Projekt: Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024.
Pro možnost komentování musíte být přihlášeni