České peníze

Cena: 0.00 CZK
Velikost: 262.6 MB
Systém: Windows 8.1


Vaše zkušenosti s využitím ve výuce

  • 1. Jitka Schovancová20.06.2014
    Aplikaci využívám jako lektorka školení FG. Opravdu doporučuji - práce s ní je zajímavá, názorně seznámí, poučí i pobaví. Aplikace se vyučujícím líbí, proto věřím, že se bude líbit i dětem.
  • 2. Olga Gruhnová06.04.2015
    Aplikace může mít široké uplatnění v hodinách matematiky, občanské výchovy, dějepisu i zeměpisu. Pro svůj interdisciplinární charakter a intuitivní ovládání je využitelná napříč všemi ročníky 2. stupně. Základní přínos aplikace, tj. obohacení výuky různorodých témat finanční gramotnosti (hodnota peněz, „finanční kalkulačka“, kurzy měn, trhy atd.) je následován mnoha dalšími inspirativními přesahy materiálu do dalších oblastí více či méně souvisejících s FG. V dějepise či občanské výchově lze aplikaci využít v tématech věnovaných státním symbolům, slavným osobnostem české kultury a k rozšíření povědomí o ochranných prvcích platidel a cenin. V zeměpise by mohla její část posloužit např. jako motivace pro otevření kapitol o cestování (např. zpracovat plán dovolené včetně rozpočtu), vybraných zemích světa a jejich hospodářství. Ve výtvarné výchově je možno poukázat na estetickou kvalitu našich platidel a na výtvarné pojetí portrétů. Materiál umožňuje širší pohled žáků na svět peněz a může podnítit i obecnější diskusi nejen o materiálních aspektech našeho života. Aplikace je přehledná, názorná, srozumitelná, atraktivní i poučná, domnívám se, že žákům i učitelům může být ve výuce užitečnou podporou. Z pohledu aktivní činnost žáka lze využít tuto aplikaci pro podporu vizualizace jednak při výkladu, ale i při opakování a prohubování učiva, a také při fixaci učiva. Jednoduše řečeno – v každé fázi procesu vzdělávacího procesu. Projekt Dotkněte se inovací.
  • 3. Jana Tovarová08.04.2015
    Tuto aplikaci využívám v hodinách výchovy ke zdraví (finanční gramotnost). Žáci se seznámí s vzhledem bankovek a naučí se rozpoznat falsifikáty. Poznají hodnotu aktuálního kurzu české měny vůči ostatním světovým měnám. Použili jsme ji v projektu Černá kavárna. Projekt Dotkněte se inovací.
  • 4. Eva Zralá15.04.2015
    Aplikaci využívám při hodinách výuky finanční gramotnosti, výchovy k občanství. Oceňuji praktický přístup - žáci se podrobně seznámí se vzhledem bankovek, s využitím ochranných prvků, uvědomí si hodnotu peněz a její relativnost. Aplikace je jednoduchá a přehledná. Doporučuji.
  • 5. Lenka Nováková22.04.2015
    Aplikaci jsem vyzkoušela v hodině veřejných financí a v předmětu finance úvěr. Vhodně jsem tak doplnila problematiku peněz, kterou jsem probírala a pouštěla jsem jednotlivá videa na webových stránkách ČNB. Žáky zaujali ochranné prvky, bankovek. Žáky bavilo na tabletech ohmatat si bankovky. Žáci neměli žádný problém s touto aplikací, je názorná, srozumitelná a pro žáky atraktivní. Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 P03_dotkin
  • 6. Jaroslava Veselá27.04.2015
    Aplikace nabízí náhled do tajemství současných českých platidel. Prvotně je připomenuta podoba všech současných platidel, a to kovových i papírových. Blíže je pak zobrazena mince v hodnotě padesát korun českých, u níž je možné si blíže prohlédnout rub, líc i boční rozlišení. Dále lze proniknout do tajů papírových bankovek. Na bankovce v hodnotě dva tisíce korun jsou představeny všechny ochranné prvky tohoto druhu platidel. Bankovka s Emou Destinovou je pro ilustraci záměrně prosvícena UV lampou. V dalším oddílu je pozornost věnována specifikaci bankovkového papíru, např. jeho pružnosti, charakteristickému omaku či popsání ochranných prvků (vodoznak, ochranný proužek, ochranná vlákna). Představena je také technika hlubotisku, která k platidlům nedílně patří. Uvedeno je, že touto technikou se tisknou znaky na přední straně, a to portrét, slovní a číselné označení hodnoty bankovky a další. Na závěr jsou uvedeny kurzy výměny korun českých za platidla ostatních zemí (Austrálie, Brazílie, Bulharska, Číny, Dánska a dalších), které jsou pro přehlednost řazeny podle abecedy. Velmi prospěšné je také uvedení kalkulačky, na níž je možné jednotlivé přepočty rychle provést. Aplikaci považuji za velmi zdařilou, neboť přehlednou a jednoduchou formou představuje rozličná specifika ochrany bankovek, která mají sloužit jako ochrana proti jejich padělání. Výkladová část je doplněna již zmíněnými kurzy i prakticky využitelnou kalkulačkou. Zajímavé by bylo také, kdyby byl alespoň ve stručnosti uveden vývoj ochranných prvků bankovek, aby bylo možné lépe srovnávat možnosti ochrany v minulých letech a dnes. Projekt „Dotkněte se inovací“
  • 7. Jindřiška Háková27.04.2015
    Obrázky bankovek umožňují prohlédnout si obě strany a zevrubně prozkoumat i ochranné prvky, jsou dokonce podsvícené. Jsou představeny i techniky tisku. Žáky zajímají i současné kurzy a uvítají možnost přepočtu podle kalkulačky.Prezentace je názorná, poučná i zajímavá. Aplikace je rozhodně pro výuku přínosná. P 16 dotkin, IČO 49855425, PROJEKT DOTKNĚTE SE INOVACÍ
  • 8. Alena Randusová27.04.2015
    Aplikaci jsem využila při hodině Praktické činnosti. Žáci si vytvářeli vlastní rodinné i osobní rozpočty. Seznámili s cenami základních potravin, energií i služeb. Řešili jsme možnosti vhodných investicí, bankovní ústavy, půjčky. Prezentace byla vhodným zpestřením, když jsme povídali o starých platidlech až po současnost. Je moc pěkně zpracovaná. Projekt:P16dotkin, IČO 49855425, Dotkněte se inovací.
  • 9. Jarmila Luštická28.04.2015
    Aplikaci České peníze můžeme využívat v hodinách matematiky, občanské nauky, v zeměpise, dějepise, českém jazyce. Další využití je možné v hodinách finanční gramotnosti. Na této aplikaci poznají žáci také osobnosti české kultury. Žáci se seznámí s českými mincemi a českými bankovkami. Mohou si je zvětšené prohlédnout a uvidí jednotlivé detaily. (Velká výhoda pro žáky s vadami zraku). Vidí, jak jsou bankovky chráněné, poznávají jejich barvy. Můžeme sledovat aktuální kurz české měny vůči ostatním světovým měnám. Starší žáci si mohou spočítat, kolik peněz v cizí měně získají za české koruny. Porovnávají ceny zboží v tuzemsku a v zahraničí. Poznávají hodnotu české měny a cizí měny. Aplikace je jednoduchá, přehledná a dostatečně srozumitelná. Je použitelná pro žáky všech věkových kategorií. Žáci i učitele s ní budou rádi pracovat. Učím na základní škole praktické. Ve třídě mám též žáky ze školy speciální a jednu dívku ze základní školy, která vzhledem ke svému postižení není schopná řečové komunikace. K výuce používá tablet. Aplikaci České peníze žáci přijali s velkým nadšením. Dříve jsme v hodinách matematiky používali převážně mince a bankovky cvičné- papírové, se kterými též rádi pracovali. Nyní jsme počítali s mincemi a bankovkami na tabletu. Vytvářeli jsme příklady na sčítání a odčítání – numerace do 10,20, 100, 1000. Při hodině pracovních činností jsme opět použili aplikaci České peníze, když jsme se chystali na nákup potravin. Při prohlížení bankovek jsme si říkali o významných postavách českého společenského života. S mladšími žáky jsme v následující hodině českého jazyka přečetli pohádku od Boženy Němcové, v nauce o společnosti jsme si připomněli našeho prvního československého prezidenta- T. G. Masaryka. Projekt Dotkněte se inovací
  • 10. Veronika Kubincová05.05.2015
    Projekt-Dotkněte se inovací Aplikaci lze využívat v hodinách výchovy k občanství a ke zdraví, finanční gramotnost. Žáci se mohou seznámit se vzhledem bankovek, aplikace je přehledná a intuitivní, jednoduchá. Žáci mohou sledovat aktuální měnový kurz, hodnotu české měny. Pěkné je, že žáci vidí jak jsou peníze chráněné, vodoznak, barvy atd.
  • 11. Mája Balcarová11.05.2015
    Práce s touto aplikací je velmi přínosná pro naše žáky, jelikož jejich finanční gramotnost není valná, dá se říci, že přímo chabá. Aplikace je jednoduchá na pochopení a dá se využívat jak v hodinách matematiky, tak i v ostatních předmětech. Aplikace je přehledná a dostatečně srozumitelná. Žáci se zde hravou formou seznamují s českou měnou, kterou platí v obchodech. Důležité je pro ně především znát ceny v obchodě. P_29 DOTKIN. Projekt Dotkněte se inovací.
  • 12. Tattana Tylchrtova14.05.2015
    Aplikace díky využití nejmodernějších technologií, jako je dotykové ovládání nebo akcelerometr, reálně demonstruje chování jednotlivých ochranných prvků bankovek. Kromě detailních obrazových materiálů obsahuje také popisy všech platných vzorů českých bankovek a mincí. Tato aplikace se osvědčila při hodině při praktickém nácviku nakupování v obchodě. Děti se seznámily hravou formou s hodnotami bankovek i mincí české měny.Projekt Dotkněte se inovací.
  • 13. Marie Málková20.05.2015
    Aplikace se využije k ukázce mincí a papírových peněz ČNB. Je zde možné ukázat mince a bankovky z obou stran. Na jednotlivých bankovkách jsou slavné osobnosti z naší minulosti. Peníze se mohou prosvítit. Ukáží se zde ochranné prvky naší měny. Aplikaci se může využít i pro finanční gramotnost. Pomocí kalkulačky si žáci mohou přepočítat kurz naší koruny na jiné měny. Dotkněte se inovací CZ.1.07./1.3.00/51.0024 P18_dotkin
  • 14. Hana Pavlíčková22.05.2015
    Zaujala mě aplikace České národní banky – České peníze. Využíváme ji při výuce o měnovém systému České republiky, popř. v tématu měnové kurzy. Každý žák pracuje se svým pracovním listem. Odpovědi na úkoly nachází v informacích, které nabízí daná aplikace. Výhodou je, že se nemusíme pracovat s fyzickými penězi. Měnové kurzy žáci porovnávají s kurzy jednotlivých bank na českém trhu. Na to navazují další úkoly.Dotkněte se inovací CZ.1.07./1.3.00/51.0024 P18_dotkin
  • 15. Eva Trávníčková24.05.2015
    Aplikace umožňuje bližší seznámení s českými mincemi a bankovkami včetně jejich ochranných prvků. Její využití ve výchově k občanství je možné propojit s výukou dějepisu (žáci vyhledávají informace o osobnostech na bankovkách, případně o bankovkách a mincích, které se u nás používaly v minulosti), ale také s výukou matematiky, protože umožňuje přepočty českých korun na cizí měny (32 států). Projekt: Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024. Autor komentáře: Klára Nosková
  • 16. Jana Jašíková27.05.2015
    Hodnocení aplikace Aplikaci České peníze společnosti ZENTITY a.s. jsem použila pro výuku předmětu dějepis, konkrétně pro výuku moderních českých dějin. Použila jsem ji pro srovnání současné a historické podoby českých peněz. Při výuce jsem ji zařadila v průběhu hodiny, po výkladu pro srovnání různých podob českých peněz v různých obdobích. Mezi výhody bych zařadila jednoduché ovládání, stručnost a to vše s popisem základních údajů. Zároveň lze využít i zobrazení aktuálního kurzu různých světových měn, spíše ovšem pro výuku jiných předmětů. Z pohledu aktivní činnosti žáka lze využít tuto aplikaci pro podobu vizualizace jednak při výkladu, ale i při opakování. Z pohledu přípravy učitele pro výuku nabízí také možnost využít ji pro samostatnou práci žáků, např. ve skupinách a také pro opakování. Tuto aplikaci je možné využít také při výuce společenských věd, ekonomie nebo finanční gramotnosti. Projekt Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 P12_dotkin
  • 17. Monika Jaglová02.06.2015
    Aplikace České peníze je oficiální aplikací České národní banky. Seznamuje uživatele se vzhledem a popisem všech platných českých bankovek a mincí a jejich ochrannými prvky. Aplikace díky využití nejmodernějších technologií, jako je dotykové ovládání nebo akcelerometr, reálně demonstruje chování jednotlivých ochranných prvků bankovek. Aplikaci bych využila při výuce dějepisu na druhém stupni základní školy, konkrétně v oddílu moderních současných dějin. Děti se seznámí s konkrétní podobou jednotlivých platných bankovek a mincí. Lze na ní dále demonstrovat snahu státu bránit se padělání peněz. Zde lze formou opakování zmínit penězokazecké tendence v historii, jako byly penězokazecké dílny, dlouhé peníze atd., a zároveň úroveň prostředků, kterými se stát proti těmto aktivitám bránil, např. tresty za penězokazectví. Aplikace České peníze nabízí detailní snímky všech platných vzorů českých bankovek a mincí, čehož lze znovu využít k dějepisnému opakování. Děti si mohou formou referátu nebo prezentace připravit informace o osobnostech, jež se nacházejí na jednotlivých českých bankovkách, a o jejich úloze v české historii. Aplikace je dostupná v české i anglické jazykové mutaci, lze ji využít i k procvičování slovní zásoby anglického jazyka na zajímavém a poutavém tématu při hodinách anglického jazyka na druhém stupni základních škol.Projekt Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024. P43
  • 18. Jana Wernerová04.06.2015
    P02_dotkin Jana Wernerova Aplikace je skvělým doplněním výuky předmětu Ekonomika a Finanční gramotnost. Je zpestřením pro žáky, mohou si například prohlédnout ochranné prvky na všech bankovkách přičemž k některým s vyšší nominální hodnotou třeba nepřišli ještě osobně do styku. Žáci mají možnost využít aplikaci i doma k domácím úkolům a seminárním pracím. Žáci si zapojení interaktivity v hodině chválí a je jim mnohdy i memorickou pomůckou při učení a zapamatování si nové látky. Z pozice učitele je zapojení aplikací přínosem, ale zároveň časově náročnější přípravou na hodiny.Projekt Dotkněte se inovací.
  • 19. Alena Rudolfová04.06.2015
    Aplikace ČNB – české peníze se dá bohatě využít v předmětech zahrnujících problematiku průřezového tématu RVP – Člověk a společnost, výchova občanství. Hodí se jak pro základní, tak střední školu. Podrobně seznamuje s českou korunou – jednotlivými mincemi i bankovkami a to v obou používaných vzorech (z 90 let i po roce 2000). Lze si prohlédnout nejen vzory, ale také ochranné prvky českých bankovek. U starších žáků je možné v hodinách matematiky (finanční matematika) nebo na SŠ při výuce ekonomických předmětů využívat kalkulačku přepočtu kurzu české koruny vůči vybraným světovým měnám. Měnu pro přepočet si žák vyhledá v přehledném abecedně řazeném seznamu. Seznam neobsahuje pouze název dané měny, ale i její oficiální bankovní zkratku, název a vlajku země, v níž se platidlo využívá. Aplikace má velmi jednoduché ovládání, nevýhodou je chybějící popis jednotlivých ochranných prvků a vyobrazení na mincích a bankovkách (ty si musí doplnit učitel v rámci přípravy na hodinu sám). Aplikaci bych určitě doporučila jako vhodné zpestření do hodin finanční gramotnosti či finanční matematiky na základních školách, nebo v ekonomických předmětech na školách středních, je velmi praktickou pomůckou pro výuku účetnictví, kdy se žáci nemusejí při řešení praktických příkladů zdržovat dlouhým hledáním přepočtu kurzů na internetu, ale mohou využít v aplikaci použité kalkulačky.Projekt Dotkněte se inovací.
  • 20. Radka Zelbová11.06.2015
    Aplikace je jednoduchá, srozumitelná a velmi přehledná. Studenti si mohli podrobně prohlédnout jednotlivé české mince a bankovky z obou stran. Studenti postupně objevovali ochranné prvky jednotlivých bankovek. Nejdříve spolupracovali ve dvojících a poté jsem jim doplnila ochranné prvky, na které nepřišli nebo zapomněli. Vysvětlili jsme si funkci České národní banky ohledně emise peněz. Také jsem zavedla rozhovor se studenty na významné osoby, které jsou zobrazené na bankovkách. Krátce jsme o nich pohovořili. Na závěr hodiny jsme vyzkoušeli i kurz koruny vůči cizí měně a naopak. Tato činnost byla spíše pro zajímavost, ale studenty zaujala. Zkusili si i pomocí kalkulačky přepočty devizového kurzu. Studentům jsem dala za úkol vyhledat měnu u 5ti států. Projekt Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024.
Pro možnost komentování musíte být přihlášeni