CitySounds

Cena: 0.00 CZK
Velikost: 20 MB
Systém: Windows 8.1


Vaše zkušenosti s využitím ve výuce

  • 1. Pavlína Herzanová09.06.2015
    Aplikace Citysounds byla vybrána v sekci Předškolního vzdělávání v oblasti Vnímání. Tuto aplikaci jsem zvolila proto, že žáci ve třídě mají v oblibě hry a různé aplikace spojené se zvukem, znají je i z práce s iPadem. Jedná se o jednoduchou aplikaci, kde žáci rozlišují zvuky, které jsou jim blízké a znají je z běžného života. Můžeme zde najít zvuky různých dopravních prostředků, ale i různých přístrojů, které se používají v domácnosti. Ve dvou úrovních žáci přiřazují slyšený zvuk ke správnému obrázku. K jednomu zvuku jsou vždy zobrazeny 3 obrázky, ze kterých si žák vybírá správnou odpověď. Jako kontrola správné odpovědi slouží grafický znak („fajfka, křížek), které žáci znají a rozumí jim. Tato aplikace je používána v hodinách Smyslové výchovy. Žáci si rozvíjejí sluchové vnímání, sluchovou diferenciaci a zrakové vnímání. Zároveň si procvičují koordinaci oko-ruka, kdy musí pomocí doteku určit správnou odpověď. Pomocí aplikace jsou též rozvíjeny komunikační schopnosti – žáci pojmenovávají jednotlivé obrázky, popisují jejich vlastnosti a funkčnost. Aplikaci lze využít i v hodinách Rozumové výchovy k procvičení znalostí v oblasti dopravní výchovy o dopravních prostředcích. Ovládání je jednoduché a žáci je zvládají bez obtíží. Aplikace byla použita při společné hře, kdy se žáci střídali v určování zvuků, v dalších hodinách byla používána jednotlivými žáky při samostatné práci. Aplikace Citysounds se žákům líbí, zapojují se aktivně do činnosti. V rámci projektu Dotkněte se inovací
  • 2. Hana Ploszová09.06.2015
    Aplikaci „City Sounds“ využijeme ve třídách základní školy speciální při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Je vhodná zejména pro žáky se středně těžkou a těžkou mentální retardací, případně s poruchami autistického spektra. Můžeme ji použít nejen v přímém vzdělávacím procesu, ale také jako motivaci, odměnu po neoblíbené činnosti nebo během přestávek mezi učebními bloky k zaměstnání žáků, kteří jsou s prací hotovi dříve než ti ostatní. Tato aplikace se uplatní v hodinách Smyslové výchovy, Rozumové výchovy, Řečové výchovy i Hudební výchovy, a to jak při skupinové, tak při individuální výuce. Aplikace obsahuje lištu s obrázky dopravních prostředků, hudebních nástrojů, domácích spotřebičů a dalších věcí kolem nás. Při dotyku vydá obrázek odpovídající zvuk. Žáci si procvičují vizuomotorickou koordinaci a jemnou motoriku, rozvíjí si sluchové a zrakové vnímání, rozšiřují si slovní zásobu o nové pojmy, zlepšují si paměť a soustředění, učí se přiřadit zvuk ke správnému obrázku. Později mohou pouze podle zvuku bez zrakové podpory hádat předměty, které zvuk vydaly. Při Řečové výchově žáci napodobují zvuky, které slyší, a procvičují tak správnou výslovnost jednotlivých hlásek a citoslovcí. Podle zvuků předměty pojmenují a slova si vytleskají podle počtu slabik, učí se správné rytmizaci. Žáci se naučí pracovat s chybou, při zvolení nesprávného obrázku dává aplikace zpětnou vazbu vizuálním znázorněním křížkem na liště. Při Hudební výchově žáci hledají a zpívají písničky a recitují říkanky o jednotlivých dopravních prostředcích, doprovázejí je pohybem, gesty a citoslovci. Procvičují pojmenovávání verbálně a také s pomocí alternativní komunikace. Podle různých kritérií žáci z obrázků vybírají předměty a řadí je do skupin (např. dopravní prostředky se čtyřmi, třemi nebo dvěma koly, jezdící po kolejích, silnici, vodě apod.). Tato aplikace nutí žáky zobecňovat a konkretizovat, vytvářet asociace a uvědomovat si souvislosti.
  • 3. Hana Ploszová09.06.2015
    Aplikaci „City Sounds“ využijeme ve třídách základní školy speciální při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Je vhodná zejména pro žáky se středně těžkou a těžkou mentální retardací, případně s poruchami autistického spektra. Můžeme ji použít nejen v přímém vzdělávacím procesu, ale také jako motivaci, odměnu po neoblíbené činnosti nebo během přestávek mezi učebními bloky k zaměstnání žáků, kteří jsou s prací hotovi dříve než ti ostatní. Tato aplikace se uplatní v hodinách Smyslové výchovy, Rozumové výchovy, Řečové výchovy i Hudební výchovy, a to jak při skupinové, tak při individuální výuce. Aplikace obsahuje lištu s obrázky dopravních prostředků, hudebních nástrojů, domácích spotřebičů a dalších věcí kolem nás. Při dotyku vydá obrázek odpovídající zvuk. Žáci si procvičují vizuomotorickou koordinaci a jemnou motoriku, rozvíjí si sluchové a zrakové vnímání, rozšiřují si slovní zásobu o nové pojmy, zlepšují si paměť a soustředění, učí se přiřadit zvuk ke správnému obrázku. Později mohou pouze podle zvuku bez zrakové podpory hádat předměty, které zvuk vydaly. Při Řečové výchově žáci napodobují zvuky, které slyší, a procvičují tak správnou výslovnost jednotlivých hlásek a citoslovcí. Podle zvuků předměty pojmenují a slova si vytleskají podle počtu slabik, učí se správné rytmizaci. Žáci se naučí pracovat s chybou, při zvolení nesprávného obrázku dává aplikace zpětnou vazbu vizuálním znázorněním křížkem na liště. Při Hudební výchově žáci hledají a zpívají písničky a recitují říkanky o jednotlivých dopravních prostředcích, doprovázejí je pohybem, gesty a citoslovci. Procvičují pojmenovávání verbálně a také s pomocí alternativní komunikace. Podle různých kritérií žáci z obrázků vybírají předměty a řadí je do skupin (např. dopravní prostředky se čtyřmi, třemi nebo dvěma koly, jezdící po kolejích, silnici, vodě apod.). Tato aplikace nutí žáky zobecňovat a konkretizovat, vytvářet asociace a uvědomovat si souvislosti. V rámci projektu Dotkněte se inovací.
Pro možnost komentování musíte být přihlášeni