Počátky slovesného umění

DUM číslo 21001


Vaše zkušenosti s využitím ve výuce

  • 1. Ludmila Jiroušová10.06.2015
    Dobře zvolené zvýraznění základních pojmů, srozumitelné vysvětlení, názornost pravěku, kdy ústní lidová slovesnost vznikala – fotografie pravěkých památek. Perfektní objasnění jednotlivých pojmů ústní lidové slovesnosti. Vhodné ukázky ze soudobého života, kde se s ústní lidovou slovesností setkáme. Aktivizující úkoly pro práci žáků při výuce – vyjádření obsahu českých přísloví, jejich grafické zpracování. Pro obohacení všeobecných vědomostí žáků vysvětlení rčení, přiblížení svatého Medarda. Pranostiky zpracované přehledně podle měsíců mohou být využity pro porovnání s každodenní praxí. Motivace k vyhledávání knih obsahujících ústní lidovou slovesnost – naskenované obálky knih. Velice cenné je propojení s literaturou národního obrození – sběrateli útvarů ústní lidové slovesnosti – Erbenem, Němcovou. Náročnější i pro dospělé je dešifrování grafického znázornění našich známých přísloví. Je to perfektně připravená výuková prezentace pro 1. ročník střední školy. Projekt: Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 P17_dotkin
Pro možnost komentování musíte být přihlášeni