Tangram RT

Cena: 0.00 CZK
Velikost: 1.8 MB
Systém: Windows 8.1


Vaše zkušenosti s využitím ve výuce

  • 1. Jaroslava Fartsalasová19.06.2014
    Tangram využíváme v rámci hodin matematiky, když se žáci učí o matematických tvarech - obdélník, čtverec, trojúhelník, rovnoběžník... Skládání je pro ně vždy vítané zpestření, zároveň si procvičují svou představivost a logické myšlení, což je také důležité.
  • 2. Karla Janošová04.05.2015
    Jednoduchá aplikace Tangram je pojmenována po nejstarším hlavolamu. Je založena na skládání obrazců ze sedmi geometrických tvarů, přičemž žádný z nich nesmí zbýt ani pochybět. Skládání obrazců si žáci procvičují na jednotlivých vzorech. Tyto vzory – předlohy si vybírají z okruhů (zvířata, lidé, geometrické tvary, symboly, předměty, sdílené vzory a smíšené). Při skládání podle předlohy běží časomíra. Pokud do dvou minut daný obrazec nesloží, objeví se možnost využití nápovědy. Líbí se mi, že si žáci po nácviku mohou poskládat také obrazce vlastní (v základní nabídce - moje vzory). Tuto aplikaci lze využít v hodinách výtvarné výchovy na II. stupni. Pomáhá rozvoji logického myšlení, představivosti a vnímání plochy. Doposud jsme geometrické tvary potřebné k tangramu vystříhávali z pevné čtvrtky, poté přemisťovali a obkreslovali na papír, což s touto aplikací již dělat nemusíme. Projekt: Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024.
  • 3. Renata Pokorná05.05.2015
    Aplikaci je dobré použít v hodinách matematiky - geometrie. Děti si díky aplikaci procvičí geometrické obrazce, skládají další obrazce dle vlastní představivosti nebo dle předlohy. Procvičí si tím logické myšlení, fantazii, znalost obrazců. Tangram je také vhodné využít na krátká matematická cvičení, kdy skládají dle předlohy v časovém limitu. Líbí se mi, že pro slabší žáky je možnost nápovědy, časový limit jim běží na obrazovce. Aplikaci je také vhodné využít v hodinách výtvarné výchovy, kdy si žáci sami skládají libovolné obrázky dle své vlastní fantazie, mohou také vystřihovat a skládat jednotlivé obrazce ze čtvrtky. P07 Projeekt Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024
  • 4. Myslimír Odstrčil13.05.2015
    Aplikaci vhodně využívám v hodinách matematiky. Cílem je rozvíjet představivost při tvorbě rovinných obrazců. Při prvním zařazení tangramu do výuky se zdají úlohy žákům složité. Pro každou úlohu musí využít všech sedm částí. Postupně žáci poznávají, že sedm stejných dílů má stejnou plochu, a vhodnou kombinací nalézají správná řešení. Tangramy zařazuji do výuky za účelem změny práce a oživení hodin matematiky. Rozvíjí samostatné kreativní myšlení. Vyřešený tangram posiluje u žáků matematické sebevědomí a s počtem sestavených tangramů roste i obliba u žáků. Tento komentář byl vložen v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024; P48 - dotkin.
  • 5. Petra Bednaříková01.06.2015
    Hlavolam Tangram znám už velmi dlouho a o Dni dětí pořádáme soutěže ve skládání. Aplikaci jsem nyní využila v hodině geometrie. Chvilku jsem zápasila s převracením jednotlivých kousků, protože nápověda je v angličtině. Jeden žák si zkoušel skládání u interaktivní tabule, ostatní pracovali v lavici s papírovou podobou. Žáci poznávali jednotlivé geometrické tvary, rozvíjeli svou představivost a zručnost. Nadaní žáci odvodili shodnost obsahů jednotlivých obrazců. Myslím si, že je to zajímavá aplikace pro zpestření výuky geometrie. Projekt Dotkněte se inovací 51
  • 6. Eva Trávníčková01.06.2015
    Výborná aplikace, která umožňuje skládání obrázků (zvířata, objekty, lidé, symboly, …) ze základních geometrických rovinných útvarů a rozvíjí tak geometrickou představivost žáků. Dobře se dá aplikace využít zejména v matematice s nadanými žáky. Aplikace však umožňuje i rozvoj vlastní tvořivosti a kombinačních schopností žáků, protože v ní mohou vytvořit z geometrických útvarů obrázek svůj. Tento způsob doporučuji využít ve výtvarné výchově. Děti zaujme už jenom to, že pořád jen nemalují, nekreslí pastelkami, nevystřihují a nenalepují a garantuji vám, že jejich fantazií a výsledky budete mile překvapeni. Projekt: Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024. Recenzi vytvořila: Ivana Fojtíková P15
Pro možnost komentování musíte být přihlášeni