Osmisměrky

Cena: 0.00 CZK
Velikost: 0.7 MB
Systém: Windows 8.1


Vaše zkušenosti s využitím ve výuce

  • 1. Ivana Barochová12.03.2015
    Tato aplikace je určena pro zpestření výuky hodin českého jazyka a angličtiny. Osmisměrky jsou oblíbenou součástí mých výukových hodin, protože jsou srozumitelné, efektivní a zábavné. Přímo tato aplikace mě zaujala protože je využitelná i na mobilních zařízeních popř. počítačích e třídách nebo počítačových učebnách. V osmisměrkách získávají žáci zábavnou formou možnost rozšířit si svou slovní zásobu, přínosný je také rozvoj zrakové diferenciace a orientace v textu. Žáci se také mohou seznámit s doposud neznámými slovy a při vyhledávání ve slovníku, popř. jiném materiálu, si mohou zjistit význam těchto slov. Výsledkem řešení každé osmisměrky je citát známé osobnost, což se dá využít i při hodinách dějepisu, kdy se výuka osmisměrkou zatraktivní. Při hodinách českého jazyka je možno použít citáty a společně se žáky se dobrat významu citátu a odhalit myšlenkové pochody autora. Stejné možnosti využití této aplikace má učitel při hodinách anglického jazyka, kde si žáci ověří znalost slovíček a mohou si je vyhledávat ve slovnících, pokud je neznají. České a anglické osmisměrky spolu korespondují, takže si žáci mohou po vyřešení anglické verze zkusit přeložit citát a ověřit si překlad vyřešením osmisměrky v čeština.
  • 2. Šárka Špačková06.04.2015
    Tato aplikace je pro mou výuku v českém jazyce nepostradatelnou součástí. Žáci pracují efektivně se slovy i písmeny. Jsou nuceni zapojit smyslové vjemy propojené s logickým myšlením. Tuto aplikaci využívám na interaktivní tabuli a žáci jsou s trendy interaktivního přístupu ve výuce velice spokojeni. Každý žák dostává šanci zapojení a možnosti úspěchu což je velice motivující. Navíc se setkáváme se slovy, které nejsou obvykle nebo významově nové. Taková slova vyhledáváme ve slovníku a seznamujeme se s jeho obsahem. Autoři citátů občas jsou pro žáky neznámí a propojujeme mezipředmětové vztahy a píšeme referáty na známé autory citátů, kteří nám v osmisměrce sdělují citát. S žáky v hodinách českého jazyka si citáty rozebíráme a zjišťujeme význam. Výhodou této aplikace je možnost využití nabídky v anglickém jazyce, kdy se hodina stává opět zajímavou i poučnou. Pro učitele je tato aplikace velice přínosnou a obohatí výuku o získání nových poznatků. U žáků tato aplikace rozvijí vnímání, postřeh a proces poznání. Tato aplikace hravou formou rozvijí různé typy duševních schopností, kdy není ještě samozřejmostí běžnou součástí výuky na základních školách. Může to být i návod pro učitele k vytvoření podobné aplikace do svých hodin k jednotlivému předmětu a přizpůsobení své struktury třídy. Tato aplikace je spolehlivý způsob, jak se zdokonalit i v oblasti verbálních schopností. Projekt Dotkněte se inovací.
  • 3. Jarmila Prdová14.04.2015
    Tato aplikace je určena jako motivační část výuky českého jazyka, využitelná v jazykové, slohové i literární části. Osmisměrky žáky baví a nenásilnou formou je tak uvádí do tématu. V hodinách slohu lze osmisměrky využít k učivu zabývajícího se citáty a citacemi, v literární výchově při seznamování s významnými osobnostmi kulturního života či v hodinách mluvnice jako hry se slovy a písmeny, členění slov podle slovních druhů apod. Aniž by si to žáci uvědomovali, rozšiřují si svou slovní zásobu a zlepšují svou orientaci v textu. Projekt Dotkněte se inovací.
  • 4. Simona Wisurová15.04.2015
    Tato aplikace je využitelná v hodinách českého jazyka a literatury, ale i v hodinách náprav specifických poruch učení. Osmisměrky žáky baví, lze je využít motivačně či na závěr hodiny pro zpestření. Žáci si rozšíří slovní zásobu, zlepšují svou orientaci v textu. Pro žáky je v osmisměrkách poměrně dost neznámých slov, ale ta lze vyhledat ve slovníku.Je škoda, že většina osmisměrek je placena.
  • 5. Olga Fabiánová16.04.2015
    Tato aplikace je vhodná zejména do hodin českého jazyka či na nápravy specifických poruch učení. Žáci se v ní dobře orientují, je poutavá svoji grafikou a portréty známých osobností. Při řešení osmisměrek si žáci nenásilnou formou procvičují slovní zásobu, pravopis českých i cizích slov. V hodinách českého jazyka či slohu lze osmisměrky využít ke hře se slovy. Je také vhodná do hodin literatury, kdy se osmisměrka hodí např. k úvodnímu seznámení s daným autorem.Kladně hodnotím i výběr citátů. jako menší nedostatek uvádím to, že je v dalších verzích aplikace placena, jako např. u Jana Wericha, který má velice pěkné citáty. Projekt Dotkněte se inovací. P14
  • 6. Eva Rohnová27.04.2015
    Tato aplikace je vhodná jako doplňující učivo v českém jazyce. Žáci pracují slovy i písmeny. Vhodné využití jako skupinová práce, doplňující cvičení i společná práce na interaktivní tabuli. Tato činnost rozvíjí zrakové vnímání, postřeh, logiku. Žáci tuto formu práce mají rádi, protože uspějí i ti méně zdatní, zažijí pocit úspěchu, radosti. Každý žák dostane šanci se zapojit, rozvíjí se slovní zásoba žáků. Kromě vyhledávání slov, na závěr žáci najdou citát.P 16, Projekt - Dotkněte se inovací. IČO 49855425
  • 7. Blanka Vránová05.05.2015
    Aplikace se může stát pravidelnou součástí hodin pro výuku českého jazyka. Žáci pracují se slovy a písmeny efektivně, jsou nuceni využívat logické myšlení, zrakově se orientovat v textu, trénují si postřeh, rozšiřují slovní zásobu. Osmisměrky používám zejména k obohacení výuky. Pro žáky je to činnost zajímavá, rádi pracují ve skupinách a formou soutěže se motivují k lepším výkonům. Nevýhodu vidím v tom, že osmisměrky obsahují pro žáky mnoho méně známých nebo neznámých slov. Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024
  • 8. Zdena Lamková14.05.2015
    Tuto aplikaci je možné využít v různých hodinách. Proto se mi osmisměrky líbí. Například v zeměpise žáci hledají města, řeky a jiné, zábavnou formou. V přírodopisu mohou tímto způsobem hledat názvy zvířat nebo rostlin. Aplikaci lze využít i u mladších žáků, ve větším měřítku, aby se v ní lépe orientovali. Opakují si hlavně písmena a jednotlivá slova. Pro mě je přínosem osmisměrek, že je lze použít pro zpestření vyučovací hodiny, pro pobavení a uvolnění. P_29dotkin.Projekt Dotkněte se inovací.
  • 9. Marcela Popková20.05.2015
    Aplikaci jsem použila ve výuce českého jazyka. Děti práce bavila, byla srozumitelná, lehce pochopitelná a efektivní. Tento materiál lze použít na zpestření výuky, odpočinkovou část hodiny. Pouze některým slovům žáci nerozuměli a bylo třeba je vysvětlit. Lze pracovat i ve skupinách formou soutěže. "Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024
  • 10. Miroslava Herková20.05.2015
    12. Miroslava Herková 20.5.2015 Tato aplikace je vhodným materiálem pro výuku českého jazyka a literatury. Lze ji použít pro zpestření výuky a také jako soutěžní prvek do vyučovací hodiny. Pro žáky je taková činnost zábavná a současně poučná. Hravou formou žáci rozvíjejí zrakové vnímání psaných slov a rozšiřují si i svou aktivní slovní zásobu. Můžeme aplikaci osmisměrek použít na začátku i ke konci vyučovací hodiny. Tato aplikace je i motivací k vytvoření vlastních osmisměrek v českém jazyce, ale i například ve výuce cizího jazyka. "Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024"
  • 11. Alena Ženatá20.05.2015
    Tato aplikace poskytuje možnosti širokého využití v hodinách českého jazyka (vzhledem k minimálnímu množství aplikací vhodných pro Čj). Lze ji upravit dle potřebné náročnosti. Řešení osmisměrek žáky baví, rozvíjí jejich komunikační schopnosti, logické uvažování. Osmisměrky se dají použít v hodinách komunikační a slohové výchovy (např. vyhledávání synonym, antonym,...), literární výchovy (vyhledávání literárních pojmů,ze zbývajících písmen lze sestavit jméno spisovatele, rodiště, citát). V mluvnici pak v tématu tvarosloví (druhy slov, druhy zájmen, podstatná jména dle vzorů apod.) V hodině jsou osmisměrky použitelné pro motivaci i procvičování.
  • 12. Marta Kořánová27.05.2015
    Výborné pro zpestření výuky. Žáci osmisměrky rádi řeší. Aplikace má spoustu zajímavých funkcí: Luštění osmisměrek dotykovým ovládáním. Tajenka osmisměrky dokončí citát známé osobnosti. Několik sad osmisměrek s tématicky laděnými citáty. Překlápění osmisměrek při otočení displeje. Měření času luštění osmisměrky. V budoucnu nové sady osmisměrek. Synchronizace vyluštěných částí mezi Windows a Windows Phone. Hodnotím kladně. Projekt:"Dotkněte se inovací"
  • 13. Gertruda Miličková26.05.2015
    Aplikace Osmisměrky může být dobrou volbou pro zpestření výuky českého či anglického jazyka a literatury. Svou interaktivitou může být pro žáky velmi přitažlivá. Pracují se slovy a písmeny. Aktivizují se zrakové vjemy, rozvíjí se logické myšlení. Dá se využít na interaktivní tabuli, dotykovém monitoru či tabletu. Díky tomu, že se žáci setkávají se slovy, které nejsou obvyklé nebo jsou významově nové, si aktivně rozšiřují slovní zásobu. Využívá se slovník. Výhodou této aplikace je možnost využití nabídky v anglickém jazyce, kdy se hodina stává opět zajímavou. Česká osmisměrka má ekvivalent v anglické, takže si žáci mohou po vyřešení anglické verze ověřit překlad vyřešením osmisměrky v češtině. Projekt: Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024.
  • 14. Dagmar Sokolová27.05.2015
    Aplikace Osmisměrky bývají u žáků velmi oblíbené.Slouží pro zpestření téměř pro všechny vyučovací hodiny,zejména pro český jazyk a literaturu.Aplikace rozvíjí u žáků logické myšlení,slovní zásobu,postřeh-zrakové vjemy.Můžeme ji využívat jako motivační prvek pro vytváření vlastních žákovských aplikací.Do vyučovací hodiny ji můžeme používat jako soutěž pro žáky.Žáci mohou pracovat samostatně,ve dvojicích i ve skupinkách.P_29 dotkin.Projekt Dotkněte se inovací.
  • 15. Jarmil Műller27.05.2015
    Tato aplikace je určena pro zpestření výuky hodin českého jazyka a angličtiny. Osmisměrky jsou oblíbenou součástí mých výukových hodin, protože jsou srozumitelné, efektivní a zábavné. Přímo tato aplikace mě zaujala protože je využitelná i na mobilních zařízeních popř. počítačích e třídách nebo počítačových učebnách. V osmisměrkách získávají žáci zábavnou formou možnost rozšířit si svou slovní zásobu, přínosný je také rozvoj zrakové diferenciace a orientace v textu. Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024.
  • 16. Stanislava Pajrová30.05.2015
    Tato aplikace mě zaujala možností širokého uplatnění, zvláště v hodinách českého jazyka, kde aplikace pro Windows bohužel chybějí. Pomocí aplikace Osmisměrky rozvíjejí žáci zábavnou formou svou slovní zásobu. Setkají se zde i s neznámými slovy, jejichž význam lze dohledat ve slovníku. Aplikace zároveň slouží k rozvoji zrakové orientace a logického myšlení. Osmisměrky lze využít ve všech složkách českého jazyka, v jazykové výchově např. při výuce slovních druhů, v komunikační a slohové výchově i v literární výchově, kde se žáci mohou vyjadřovat ke smyslu jednotlivých citátů. Projekt Dotkněte se inovací.
  • 17. Anna Podgrabinská04.06.2015
    Projekt Dotkněte se inovací
  • 18. Petr Jorda04.06.2015
    Vloženo v rámci projektu "Dotkněte se inovací". Aplikaci mám staženou v bezplatné verzi. Její přínos vidím v rozvoji slovní zásoby, v procvičování orientace v textu a v neposlední řadě v seznámení se s klasickými citáty známých osobností. Co mi na aplikaci trochu vadí je její omezený rozsah. Na druhou stranu je hezké, že v aplikaci je "myšleno" na školu a velikána českých bonmotů pana Jana Wericha. Dalším pozitivem je i část aplikace v angličtine.
  • 19. Hana Jordova04.06.2015
    Tento komentář byl vložen v rámci projektu "Dotkněte se inovací". Osmisměrky jsou zajímavým zpestřením do hodin českého jazyka. Rozšiřují slovní zásobu, rozvíjí zrakové vnímání. Výborně poslouží třeba pro žáky, kteří jsou se svou prací rychle hotovi, také jsou i velmi vhodné pro žáky s SPU. Také se mi líbí, že jsou zde i aplikace v angličtině. Tato část jistě zpestří každou hodinu Aj i Čj.
  • 20. Anna Podgrabinská04.06.2015
    Projekt Dotkněte se inovací Osmisměrky jsou mezi dětmi velmi oblíbené. Lze je dobře využít v hodinách českého jazyka - jako např. motivaci. Následně lze s vyluštěnými výrazy pracovat - určovat rod podstatných jmen, vzory podst. jmen. Též v literární výchově - najít si autora citátu, vyhledat díla, která napsal.Osmisměrky zároveň rozšiřují slovní zásobu dětí.
  • 21. Martina Pilařová09.06.2015
    Aplikace Osmisměrky vkladatele Jany Vaňkové je určena k využití v základním vzdělávání pro první stupeň základní školy. V tajenkách osmisměrek jsou schována dokončení citátů různých známých osobností /většinou jde o chybějící slova ve větách/. Je zde uloženo devět osmisměrek s citáty různých osobností. Autory citátů jsou Elbert Hubbard, John Lennon, George Bernand Shaw, Mae Westová, Kurt Donald Cobain, Mark Twain, Winston Churchill, Konficius, Randy Pausch, Woody Allen a Jan Werich. V levém sloupečku osmisměrky jsou uvedena slova, která je třeba nalézt mezi písmeny. Slova v osmisměrce vyhledáváme různými směry - shora dolů, shora nahoru, zleva doprava šikmo i vodorovně, zprava doleva šikmo i vodorovně, svisle shora dolů i shora nahoru. Po vyhledání určitého slova a zanesení do osmisměrky, je toto slovo v levém sloupečku označeno, což slouží ke snadné kontrole a přehlednosti práce. Mezi ukrytými citáty jsou například: ,,Kdo má lásku, má všechno." / John Lennon/ ,, Smích chytré lidi léčí. A jen blbce uráží." / Jan Werich/ ,,Náboženství vzniklo tehdy, když první podvodník potkal prvního hlupáka." /Mark Twain/ ,, Je sex nemravný? Jen dělá- li se pořádně." /Woody Allen/ ,, Chcete na světě vyniknout? Musíte pracovat, zatímco ostatní se baví." /Winston Churchill/ Ve speciální škole lze aplikaci též využít a vhodně modifikovat ve vyšších ročnících / 8. a 9. ročník / školy praktické. V 8. ročníku vidím využití ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace ve vyučovacím předmětu Český jazyk (literární výchova), kdy mají žáci zvládnout plynulé čtení a porozumět orientaci v literárním textu, hledat a pokusit se najít hlavní myšlenku a orientovat se v literárních žánrech. V 9. ročníku lze využít aplikaci též v předmětu Český jazyk (literární výchova), kdy by měli žáci umět pracovat s jazykovými příručkami / Pravidla českého pravopisu, Slovník cizích slov, případně internetový vyhledávač/. Osmisměrky lze využít pro zpestření výuky i v dalších výukových předmětech, neboť rozvíjejí pozornost a rozšiřují slovní zásobu, umožňují osvojování nových pojmů z oblasti vědy, techniky, kultury, jazyka. Pracuji s malými dětmi ve speciální škole. I zde nacházím možnosti, jak začlenit jednoduché osmisměrky a jejich modifikaci do výuky. Vypracováno v rámci projektu Dotkněte se inovací
Pro možnost komentování musíte být přihlášeni