Česká republika

DUM číslo 156351


Vaše zkušenosti s využitím ve výuce

  • 1. Alena Tučímová23.03.2015
    Velice kvalitní názorný DUM pro starší děti v MŠ, dá se použít i na základní škole v prvouce.
  • 2. Alena Prieslová03.04.2015
    P20 Velmi pěkně zpracovaný materiál. Lze využít v hodinách vlastivědy. Doporučuji.
  • 3. Věra Tauchmanová28.04.2015
    Materiál slouží jako motivační a procvičovací prezentace v hodinách zeměpisu. Učitel vysvětlí žákům základní pravidla riskuj, aby mohli pracovat samostatně. Žáky rozdělí do menších skupin. Vyhrává ten s největším počtem bodů. Aplikace Vlajky by se mohla využít jako vědomostní hra. Za každou správnou odpověď by žák získal odměnu v podobě největší zajímavosti o dané zemi. Ve hře je 120 vlajek a 5 různých úrovní obtížností. Žáci mohou určovat v hodině zeměpisu stát podle vlajky, určit hlavní město a vyhledávat státy na mapě. Vlajky by mohli žáci využít při hodině zeměpisu – např. vyber zemi podle vlajky, kde proběhly olympijské hry. Aplikace Vlajky bychom využili v hodině výtvarné výchovy. Žáci by mohli malovat vlajku České republiky a vlajky našich sousedních států podle předlohy. Aplikaci Vlajky bychom mohli využít v hodině českého jazyka k psaní diktátu bez obtížnějších pravopisných jevů. Pro psaní diktátů lze využít obrázků vlajek a několik informací o dané zemi. Učitel ve větách používá názvy států při procvičování psaní velkých písmen. Na prvním stupni v hodině českého jazyka by mohl učitel promítat vlajky a říkat názvy států. Děti by vytleskávaly počet slabik. Bylo by vhodné, aby učitel vyžadoval opis názvů států podle vlajek a ti šikovnější by zvládli přepis názvů států. Na prvním stupni by se dala aplikace Vlajky využít v hodině českého jazyka, kdy učitel předkládá obrázky vlajek a žáci jmenují počáteční písmeno, kterým příslušné slovo začíná. Nebo obráceně, učitel ukáže počáteční písmeno, žáci k němu vyhledají vlajku státu, který počátečním písmenem začíná. V hodině matematiky žáci určují na vlajkách, jaké geometrické tvary na vlajce najdeme a určují i barvy. V hodině zeměpisu na II. stupni se žáci rozdělí na menší počet žáků a pracují ve skupině. Podle vlajek napíší vědomosti o určitém státu. Např. jaká značka aut se ve státě vyrábí, čím je stát charakteristický. Projekt Dotkněte se inovací
Pro možnost komentování musíte být přihlášeni